Räknar procent!

Nu hade det visst blivit en miss gällande inköp. Kaffet var slut, men lyckades få ihop en kopp. Jag som trodde det skulle räcka fram till jul. För sen skulle jag inte köpa mer kaffe. Inte för att jag tänkte sluta direkt men risken är att jag byter ut sorten då till en bättre.
 
När jag unnar mig saker, så brukar jag räkna i cigaretter och cider. Låter kanske lite konstigt, men hur många cider kostade byxorna? Eller hur många ciggpaket kostar mitt gymkort? Det där med cigg tänkandet har minskat, utan nu brukar jag räkna mer i cider och öl. Då tänker ju alla att hon måste ha alkoholproblem som tänker så ha ha. Men fallet är så att jag väljer bort alkohol och cigaretter för jag tycker det är onödigt. Därför unnar jag mig ett kort på gymmet, nya träningskläder, bättre kaffe osv. Tänk så mycket bättre och roligare man kan ha för pengarna än elda upp dem eller framkalla huvudvärk.
 
 
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: