En dröm

Det knyter sig ibland, utan egentlig anledning. Men det är svårt att koppla av. Önskar en  känsla av harmoni och om att hittat hem. Att bara kunna luta sig tillbaka och känna frid. Inte en känsla av att tänka ut de olika scenarierna i förväg. Önskan om att leva här och nu, utan att ständigt vara påväg.
 
Enligt stjärnorna ska jag vara hemkär, men har genom åren haft många hem. Detta gör att det är svårt att avgöra var hemma är. Jag tror att jag skulle kunna dela in livet i olika epoker och samtidigt säga att hemma var hemma då. Den platsen var rätt vid det tillfället.
 
När jag var liten drömde jag om att få bo i ett hus på landet med eget stall. Där skulle jag ha mina hästar, katter och hundar. Jag har aldrig fått det där huset och kommer troligen aldrig få det heller. Det närmaste jag har kommit är ett radhus och en ladugård några hundra meter bort.
 
Idag undrar jag om jag skulle vilja ha det där huset. Jag tänker på ytor som måste målas, fönster som behöver bytas, panna som ska eldas, infart som ska skottas. Då blir det inte så glamoröst längre. Men samtidigt kan jag känna en frid med detta. Jag kunde ta emot hundar som dagmatte och få möjligheten att komma ut varje dag. Jag kunde andas landsluft och strosa runt som jag ville. Behövde inte tänka på hur sminket sitter, att naglarna är putsade eller katastrof över att utväxten börjar synas på håret.
 
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: