En tänkande stund

Dagen har gått till natten och snart är det dax att krypa till kojs. Det har varit många långa timmar denna helgen och det har handlat om att räkna ner. En sak är säker att detta arbete kommer inte hålla för evigt. Ingen människa skulle orka med det i längden. Om jag hade valt om idag, så hade jag gjort något annat. Men frågan är när kan man göra sin förändring. Vet man när tiden är inne eller handlar det om att chansa lite och samtidigt ha lite tur.
 
Jag har nog aldrig haft några riktiga drömmar när det gäller yrke, utan det har handlat mer om det man har sprungit på längs vägen. Jag tror inte att jag har fokucerat på en sak och kört den linjen, utan lite mer som ett löv för vinden. Där blåsten idag har avgjort var jag har stannat.
 
När jag var ung så handlade det om att man hade för lite erfarenhet kring yrket, sen handlade det om fel utbildning. Den var inte tillräckligt bra och slutligen blir man för gammal. Frågan är bara om det gäller alla yrkesgrupper eller om det mer är i medel och lågklassen. För jag tänker på de riktiga höjdarna inom advokat världen de håller på långt upp i åren. Det kanske hade varit något? Om man hade varit 10 år yngre vill säga.
 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: