Ledigdag

Hela morgonen har gått åt att skicka iväg lite mail som jag ligger efter med och skriva listor. Det kändes som hela årets arbete låg framför mig idag. Men nu är jag färdig och kan andas ut. Det är konstigt när man tänker på allt man ska hinna med på sina lediga dagar och sedan inser man att det blir inte så mycket fritid ändå, utan allt för mycket inplanerat. Det kanske är så ändå att jag har en förmåga at ta på mig för mycket grejer och sedan blir det ett berg att besegra innan man är klar. Men det är väl lite jag i ett nötskal att vara "på" när det gäller nya projekt, men sedan tycker jag det är gräsligt tråkigt att slutföra allt. Jag har tankar och visioner, men är absolut ingen slutförare. Men det är som någon sa till mig en gång att det behövs lok för att dra igång vagnarna. Då får jag väl kalla mig loket då kanske.
 
Nu är det bara nästa plan om jag ska gå ner och träna igen och försöka nå kampen mot magrutorna. För knappast finns det något tråkigare än träna magen. Kan det vara så att det beror på att det dröjer så länge innan man ser något synligt resultat. Men det kanske åldern som de säger, att det liksom är kört och att man skulle tagit tag i detta för länge sedan. Får ofta höra att jag borde bara sätta mig ner och ta det lugnt. Men herre gud hur skulle det se ut om jag gjorde det. Bara tanken får mig at må dåligt. Jag är ingen ta det lugnt person, utan jag är nog ständigt på väg. Har vid några tillfällen försökt mig på att gå på yoga. För det ska vara så bra, man ska bli medvetet närvarande här och nu, lära sig andas rätt och sen blir man smidig. Ja till saken hör att jag har ännu inte upplevt något av detta och sedan känner jag mig hur ovig som helst, men det är som jag brukar tänka att jag har väl förmycket muskler, vad skulle det annars vara ha ha.
 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: