Synliga resultat

 
Gällande min träning så har jag verkligen försökt med allt för att behålla inspirationen hela vägen. Men det känns totalt omöjligt och funderingarna har börjat hamna på att träna med en PT. Vilket för mig egentligen låter lite överspänt, men kanske det som skulle få mig att behålla inspirationen.
 
Pratade med en vän som är utbildad PT och frågade vad jag skulle tänka på och det hamnar ju givetvis på MÅL. Ja vad är målet med min träning, har jag egentligen något ordentligt mål och vad skulle det i så fall vara? Jag vet att jag mår bra av att träna och att jag blir piggare, samt att jag kan skingra tankarna. Men inget av detta kan jag ha som ett mål! Jag tränar för att skingra tankarna och må bra, hur dumt låter inte det egentligen? Det är inget riktigt mål. Ett mål för mig är mätbart, så man kan se ett resultat. Hur långt orkar jag springa nu? Hur stark har jag blivit? Att bara säga at jag tränar för må bra, låter hur löjligt som helst för mig. Det handlar hela tiden om tävlade och resultat. För vem ställer upp i en tävling, utan viljan att vinna. Man kanske vet att det är omöjligt, men man strävar ändå efter det. Annars hade man väl aldrig ställt upp?
 
Desto mer jag tänker på det, så hamnar det som synliga och mätbara resultat. Men kanske inte för stora steg direkt, utan små så man blir inspirerad till mer och samtidigt peppad. Jag ska sätta fokus på styrka och fasthet, men frågan är vad målet ska bli?
 
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: